Living the good life! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Michelle Klievink - WaarBenJij.nu Living the good life! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Michelle Klievink - WaarBenJij.nu

Living the good life!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

10 April 2015 | Laos, Luang Prabang

Hier zijn we weer!
Gezond en wel nog steeds!

Inmiddels zitten we alweer in het noorden van Laos, in Luang Prabang. Veel gezien en gedaan de afgelopen weken, en wat is Laos een prachtig land! Echt onder de indruk! Maar voordat we over Laos gaan schrijven moeten we nog verder met Cambodja.

Otres Beach

Otres, een heerlijk laidback stuk strand met leuke barretjes en verblijfsmogelijkheden. Barbara kende iemand vanuit Nederland die werkt in Otres Beach, dus via hem zijn we daar beland. De plek waar we sliepen heette Mushroom Point, alles zag eruit als de vorm van een Mushroom. Super leuk ding! We hebben daar op een dorm geslapen en deze zag er als volgt uit: 7 ronde bedden met allemaal een aparte klamboe in een cirkel geplaatst. Echt super leuk om te zien. Ik zou zeggen google het maar! In eerste instantie zouden we hier 3 nachten blijven maar dit zijn er 5 geworden. Lekker genoten van de relaxte sfeer die er hing, en lekker van het zonnetje genoten en tot rust gekomen. Vanuit Otres hebben we 2 trips gemaakt, 1 snorkeltripje naar 3 eilandjes. Snorkelen was redelijk, maar we mochten op 1 eiland langer blijven en dat was prachtig. Dat eiland heette Ko Ta Kiev, lekker op het strand gelegen terwijl Barbara door de wildernis ging lopen. De andere trip was naar het partyeiland Koh Rong, hier zijn we 1 nacht gebleven en dat was voor ons prima. Lekker gefeest en gezellig gehad.

Siem Reap

Vanuit Otres hebben we de nachtbus gepakt naar Siem Reap, de reis verliep goed. Aangekomen in het hostel, spullen gedumpt en naar het centrum gelopen. Leuk centrum, met een grote barstreet waar we 's avonds heerlijk gegeten en gestapt hebben. We hebben ons lekker laten verwennen met 2 dagen sushi haha. We kregen afkickverschijnselen en toen we de sushi bar zagen waren we verkocht. Uiteindelijk hebben we dus 2 dagen sushi gegeten en 1 dag een soort van gegourmet met verschillende soorten vlees en vis.

Angkor Wat

Wauw, dat is het eerste wat in me opkomt als ik weer terug denk aan Angkor Wat. De eerste dag hadden we een georganiseerde trip geregeld met gids die ons de belangrijkste tempels liet zien met uitleg en verhalen. Hele mooie dag gehad met onwijs bijzondere tempels. Foto's volgen! Het was niet zo druk dus we konden overal goed bij en mooie foto's maken.

Dag 2 ben ik alleen op pad geweest, Babs had genoeg tempels gezien. Ik had deze keer geen zin in een hele volle dag met uitleg dus ik had alleen een tuktuk geregeld die me naar de wat meer afgelegen tempels heeft gebracht. Heerlijk rustig dagje gehad, veel geklommen en gezien en wederom vond ik het prachtig. Het hoogtepunt van Cambodja maakt zijn naam meer dan waar!

Laos, 4000 Islands

Vanuit Siem Reap hadden we een bus gepakt naar de 4000 Islands in Laos, dit zijn allemaal verschillende eilandjes maar er zijn er 3 echt beschikbaar voor toeristen. Wij zijn naar Don Det geweest, een eilandje waar veel backpackers zitten. Je kunt er alleen middels een boot komen. Leuk eilandje, relaxte sfeer wederom. We hebben geslapen in een bungalow aan het water, hangmat erbij en je ziet het plaatje vast wel op je netvlies verschijnen hoe het eruit zag. We hebben gelijk een tour geboekt om te gaan kijken bij de belangrijkste watervallen en om de zoetwaterdolfijn te kunnen spotten die hier voorkomt. De watervallen waren prachtig en we hebben ook nog de dolfijnen gezien wat best uniek blijkt te zijn omdat onze gids er ook foto's van maakte. Dag 2 hebben we een fiets gehuurd en zijn beetje rond gaan fietsen. Mooie natuur gezien en lokale cultuur. 's Avonds was er alleen niet zoveel te doen.

Pakse

In Pakse heb je het Bolaven Plateau, een mooi gebied met natuur en watervallen en diverse plantages. Dag 1 hebben we een tour geboekt en dit met gids verkend, mooie dag gehad, veel gezien ook van de lokale cultuur. Maar de hoofdreden dat we naar Pakse gingen was voor de Tree Top Experience. Dit is een 2 daags ziplinen avontuur door de natuur van Laos. Ziplinen is een soort van kabelbaan waar je aanhangt met een harnas en je hebt een houten tak in je hand om af te remmen. De banen waren tussen de 10 meter 420 meter. Om zo diep in de jungle te komen moesten we eerst een stuk rijden en vervolgens een flinke trekking doen. Maar wauw, wat een ervaring! Mooiste wat we tot nu toe gedaan hebben. In de natuur 420 meter aan een kabelbaan glijden langs een waterval en een uitzicht van heb ik jou daar. Ik kan het niet genoeg omschrijven hoe mooi het was! We sliepen ook echt in een Tree House waar we naartoe moesten ziplinen, heel gaaf. Dag 2 was intens voor ons allebei. We moesten het hele stuk weer terug omhoog lopen wat we op dag 1 naar beneden gegaan waren. 40 graden, zon, omhoog klimmen en klauteren en astma is niet te doen. Gelukkig was ik niet de enige en had een ander meisje met astma het ook echt zwaar. Verder hebben we op dag 2 nog een flinke rots beklommen en voor Babs was het erg intens vanwege haar hoogtevrees, maar she did it! Het was een super ervaring die ons nog lang zal bijblijven!

Tha Khaek

Via andere reizigers kregen we te horen dat we echt de Loop moesten gaan doen in Tha Khaek. De Loop houdt eigenlijk een motorbike tocht in van 3/4 dagen van 500 km in de vorm van een rondje. Wij hebben ervoor gekozen om niet helemaal rond te gaan omdat je ook een groot deel dan via dd snelweg zou moeten gaan en dat vonden we zonde. Dus zijn we dezelfde weg die we gekomen waren ook weer terug gereden, dit doen overigens veel mensen. Samen met een jongen hebben we de motorbikes gehuurd en zijn op pad gegaan. Plattegrond mee, highlights aangestreept en rijden maar. Heerlijke dagen gehad, ontzettend veel gezien qua grotten, blue lagoon en mooie bergen. Onderweg leuke mensen leren kennen en sommige stukken met z'n 6'n gereden. De motorbikes waren Honda Zoomers 110 CC, verliefd op dat ding haha. Misschien toch maar binnenkort mijn motorrijbewijs gaan halen haha. Maar naar 4 dagen crossen, was mijn rug wel op. Grote stukken waren prima te rijden, maar we hadden ook een echte dirtroad van ruim 20 km die wel pittig was. Wederom mooie ervaring rijker!

Vang Vieng

Het Mekka voor Backpackers vanwege de activiteit Tuben. Oftewel met een rubberen band een rivier af en dan van bar naar bar tuben en lekker dobberen op het water en drinken en lol maken. Er zijn per dag 4 barren langs de rivier open, als je in de buurt van een bar bent, gooien ze een touw met een fles eraan vast in het water en trekken ze je richting de kant. Elke bar heeft weer andere dingen te doen, zoals bierpong, basketballen, volleyballen enz. Dit tuben hebben we 2 dagen achter elkaar gedaan omdat we het zo leuk en gezellig vonden. In dit hostel hebben we ontzettend veel leuke mensen leren kennen en zijn we 's avonds ook flink wezen stappen met iedereen. Hele leuke tijd gehad!

Luang Prabang

Inmiddels zijn we net 4 uur hier aangekomen dus kan nog niet veel over zeggen, dat zal de volgende keer komen. 1 ding is wel zeker, na Vang Vieng hebben we een rustdagje nodig haha.

Bedankt voor alle leuke berichtjes die ik/we krijgen via hier, facebook en whatsapp! We zitten ongeveer op de helft nu of iets eroverheen. We hebben besloten om Maleisië te schrappen omdat we anders te gehaast moeten gaan reizen en dat vinden we zonde. Laos heeft in het Noorden nog meer tebieden dus we blijven wat langer in Laos!

Tot snel weer!

Liefs Michelle en Barbara

• 13 April 2015 - 13:53

Ilona:

Goed om te horen dat alles goed gaat. Leuk om jullie avonturen elke keer weer te lezen. Wat gaat de tijd wel snel zeg. Geniet er nog maar lekker van schatjes en ik wacht het volgende avontuur wel weer af.

Dikke kus

• 16 April 2015 - 15:26

Mams:

Hé schat,
    wat een belevenissen weer. Dat Tuben lijkt mij ook uitermate geschikt voor mij (ha, ha).
    Onvoorstelbaar weer, jullie ervaringen. Zo goed, dat je dit uiteindelijk bent gaan doen. Dit nemen ze je nooit meer af! Verstandig ook, om rustig verder te reizen en Maleisie te gaan schrappen.

Veel plezier verder weer en tot appse.

Liefs, mam

• 16 April 2015 - 23:08

J&h:

Super! We kijken uit naar jullie volgende belevenissen.
    Lfs, J&H